perjantai 3. heinäkuuta 2020

Kuollut kala elävä



olenko minä se
laiskana makaava lahna
suupielessä sanainen tahma
käpälöity iho kananlihalla
sydän täytettynä vihalla
olenko

vai

olenko minä se
riemusta kiljuva rietas
ilonpirkahdus vuoteessa
ikuinen löytöretkeilijä
toiveiden tynnyrillä
melskaaja
olenko

vai

olenko se minä
olenkaan olemassa oleva
ihollaan, sydämellään tunteva
sielunkumppaninsa sylissä
lepäävä rakas, rakastettuna
itsensä tunteva
olenko

vai

olenko minä kala
suomustettuna ilman eviä
ilmaa haukkova, henkihieverissä
rannalla tai vuoteen reunalla
suuntavaistotta
odottava
olenko

vai

olenko minä muisto
jota voisi varjella, suojella
kaikelta, ehkä unelma, epätodellisesta
satumaailmasta muunnelma
hädän hetkellä käypä
viritelty hedelmä
olenko

sittenkään
mitään muuta kuin elävä
haaksirikon rikkoma kyhäelmä
selityksiä, pyrkimässä
perille

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti